1.21
Rachunkowość memoriałowa rejestruje działalność finansową w momencie jej wystąpienia, a nie w momencie wymiany środków pieniężnych.
Kładzie nacisk na czas wydarzeń gospodarczych, a nie na rzeczywisty przepływ pieniędzy.
Przychód ujmuje się w momencie dostarczenia towarów lub wykonania usługi, nawet jeśli płatność została otrzymana później.
Podobnie wydatki są rejestrowane w momencie ich poniesienia, a nie zapłaty.
Weźmy na przykład agencję marketingową, która kończy kampanię w październiku. Klient zgadza się zapłacić w listopadzie.
Agencja otrzymuje również fakturę za oprogramowanie do projektowania wykorzystane podczas kampanii, płatną w grudniu.
Zgodnie z zasadą memoriałową przychody od klienta i koszty związane z oprogramowaniem ujmuje się w październiku, kiedy usługa została dostarczona, a oprogramowanie było używane.
Ta metoda zapewnia dokładniejszy obraz wyników finansowych w danym okresie.
Zasada memoriałowa w rachunkowości wykorzystuje zapisy korygujące na koniec okresu w celu ujęcia wszelkich uzyskanych przychodów lub poniesionych kosztów, które nie zostały jeszcze ujęte.
Korekty te zapewniają, że dokumentacja jest kompletna i zgodna z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości (GAAP), które wymagają rachunkowości memoriałowej w większości firm.
Rachunkowość memoriałowa ujmuje przychody i koszty w momencie ich powstania (uzyskania lub poniesienia), niezależnie od chwili otrzymania zapłaty bądź…
Prawa autorskie © 2026 MyJoVE Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.